Sistematično vzdrževanje – podaljšajte življenjsko dobo industrijskih strojev in opreme
Objavljeno: 20. oktober 2023 | Čas branja: 6 minut
Stroji, gradbena tehnologija in proizvodni objekti so trajno investicijsko blago s pogosto visokimi stroški nabave. Zato so vzdrževanje, popravila in remont opreme, sistemov in objektov iz vidika gospodarnosti zelo pomembni.
Redno vzdrževanje zagotavlja, da bo enkrat kupljena oprema zanesljivo in brezhibno delovala v načrtovani življenjski dobi.
Načrtovanje vzdrževanja pomaga bolje izkoristiti življenjsko dobo in preprečiti okvare zaradi nenačrtovanega vzdrževanja. Servisni pregledi so pomembni tudi z ekonomskega vidika.
Redna zamenjava obrabnih delov ohranja nizke stroške popravil in hkrati povečuje splošno razpoložljivost obrata. Preventivno vzdrževanje je nujno tudi za varnost obratovanja in prometa strojev.
Načrt vzdrževanja - za kaj je potreben?
Za pravočasno in ustrezno izvajanje vzdrževanja so na voljo pripomočki. Najpomembnejši so načrti vzdrževanja in servisiranja, ki se oblikujejo individualno. Načrti so vašemu podjetju v pomoč pri pregledovanju in vzdrževanju strojev in tehnične opreme vseh vrst. Načrt vzdrževanja ali servisni načrt je nepogrešljiv pripomoček, s katerim lahko učinkovito organizirate in spremljate preglede v svojem podjetju.
Služi kot delovni nalog, načrt in kontrolni seznam za kvalificirane delavce v servisnih službah, oddelkih za gradnjo, proizvodnjo ali elektriko ter za vse zaposlene, ki sodelujejo pri vzdrževanju in popravilih.
Načrti vzdrževanja kot del strategije operativnega vzdrževanja in servisiranja podjetjem omogočajo načrtovanje in izvajanje potrebnih postopkov. Skrajšajo čas servisiranja ter pomagajo pri izvajanju pregledov in nalog brez napak.
Načrti servisiranja in vzdrževanja omogočajo tudi hiter odziv v primeru napak in pomagajo zaposlenim pri preurejanju opreme ali spreminjanju konfiguracije sistema. Kot orodje za usposabljanje načrti skrajšajo uvajalno fazo za novo servisno osebje in pomagajo oblikovati naročilo za zunanje strokovnjake za vzdrževalne storitve.
Notranji načrti služijo kot dokaz vestnega vzdrževanja naprave pred vodstvom, nadrejenimi in drugimi oddelki. Navzven načrti pomagajo pri uveljavljanju garancijskih in regresnih zahtevkov do proizvajalcev, zunanjih izvajalcev storitev ali zavarovalnic.
V načrtu vzdrževanja ali servisnem načrtu so navedena vsa načrtovana vzdrževanja naprave ali sistema v skladu s specifikacijami zadevnega proizvajalca ali vašega podjetja. V ta namen načrt v bistvu vsebuje seznam naprav, sistemov in sklopov, za katere je potreben redni pregled.
Načrt vzdrževanja običajno vsebuje natančne podatke o posameznih strojih v podjetju, kot so ime, lokacija, datum nabave, čas uporabe in/ali delovanja ter vrsta in obseg servisnega intervala. Poleg tega so v načrtu čas zadnjega vzdrževanja in ciljni datum naslednjega vzdrževanja, odgovornosti, kontaktna oseba servisa ter druge podrobnosti, prilagojene posamezni organizacijski strukturi vašega podjetja.
Za servisni načrt so še posebej pomembni delovni nalogi s podrobnimi informacijami o načrtovanih vzdrževalnih delih in kontrolnih točkah, ki jih je treba upoštevati. Te izhajajo iz zasnove opreme in njenih funkcij, vrste uporabe ter dejanskih obremenitev zaradi uporabe, obrabe in starosti stroja.
Pregled kot del evidentiranja in diagnosticiranja stanja vključuje predvsem preverjanje, čiščenje in po potrebi zamenjavo tistih sestavnih delov, za katere je znano, da so se obrabili in da se jim je poslabšal material. Pregled vključuje tudi dele, za katere so potrebni pomožni materiali, kot so maziva, ali so pomembni za varnost.
Obstajajo tudi drugi razlogi za vključitev izvajanja določenih servisnih nalog v načrt vzdrževanja. Ti vključujejo pravne predpise, higienske in okoljske vidike, specifične zahteve podjetja, pa tudi ekonomske vidike in varnost obratovalnega osebja.
Vendar so časi, ko je načrt vzdrževanja obstajal le v papirni obliki in v najslabšem primeru dremal v kakšnem predalu, dokončno minili. Dandanes se seznami pogosto ustvarjajo v programu Excel, v katerem so navedeni posamezni elementi, ali pa se uporabljajo interni sistemi zbirk podatkov, kot je SAP. V ta namen programska oprema SAP ponuja modul za vzdrževanje, v katerem je mogoče ustvariti načrte vzdrževanja z vsemi položaji in predmeti.
Vsak načrt vzdrževanja vsebuje natančna navodila za vzdrževanje, na primer katera orodja je treba uporabiti za pregled ali delovni nalog, kakšna kalibracija je potrebna in katere dele je treba zamenjati.
Načrt vzdrževanja določa program vzdrževanja, ki ga izvajajo servisni tehniki.
Vnosi v dobro upravljanem načrtu vzdrževanja tako zagotavljajo, da je vsak stroj ali obrat deležen prave obravnave in pravih nadomestnih delov.
Oseba, odgovorna za vzdrževanje, dokumentira opravljeni pregled, rezultat ukrepa in zamenjane dele. S sopodpisovanjem vnosov v načrt vzdrževanja po načelu dvojnega nadzora s strani nadrejenih ali vodij je zagotovljena kakovost storitev. Po potrebi je za zagotavljanje kakovosti koristno, da izvedene vzdrževalne ukrepe preveri drug zaposleni.
Obstajajo tudi drugi razlogi za vključitev izvajanja določenih servisnih nalog v načrt vzdrževanja. Ti vključujejo pravne predpise, higienske in okoljske vidike, specifične zahteve podjetja, pa tudi ekonomske vidike in varnost obratovalnega osebja.
Vendar so časi, ko je načrt vzdrževanja obstajal le v papirni obliki in v najslabšem primeru dremal v kakšnem predalu, dokončno minili. Dandanes se seznami pogosto ustvarjajo v programu Excel, v katerem so navedeni posamezni elementi, ali pa se uporabljajo interni sistemi zbirk podatkov, kot je SAP. V ta namen programska oprema SAP ponuja modul za vzdrževanje, v katerem je mogoče ustvariti načrte vzdrževanja z vsemi položaji in predmeti.
Stroški vzdrževanja v načrtovani življenjski dobi strojev in naprav so pomemben ekonomski dejavnik z možnostjo optimizacije. Blago C, ki je potrebno za vzdrževanje, vključuje rezervne dele, specifične za stroj ali obrat, obrabne dele, čistila, maziva ter orodja in pripomočke, ki so potrebni za vzdrževanje.
Zaradi ekonomskih razlogov se vse več podjetij odpoveduje dragemu skladiščenju rezervnih delov. Namesto tega se deli za naročilo naročajo po potrebi, običajno z nerednim številom naročil in pri različnih dobaviteljih. Sami deli C imajo pogosto majhno materialno vrednost. Vendar pa transakcijski in logistični napori, povezani z naročanjem, pogosto močno povečajo dejanske stroške delov. Zato je dobro, da preizkusite svojo trenutno stroškovno strukturo za C-delce.
Minimalni stroški vzdrževanja zahtevajo stroškovno učinkovit, zanesljiv in hiter vir dobave potrebnih delov. Servisni načrti in urniki vzdrževanja so osnova za učinkovitejše naročanje rezervnih delov. Tu so navedeni vsi izdelki, ki jih potrebujete za vzdrževanje, servisiranje in popravilo strojev v vašem obratovanju. Manjka le še primeren dobavitelj iz enega vira, pri katerem lahko vsa naročila združite na stroškovno ugoden način. In tu nastopi Conrad: kot industrijski partner in pooblaščeni distributer z največjo možno prilagodljivostjo in neodvisnostjo vam Conrad ponuja prilagojene rešitve za storitve in naročila ter stalno rastočo ponudbo kakovostnih izdelkov.
V Conradovem sistemu centralne trgovine lahko vi in vaša ekipa elektronsko naročite ves potreben potrošni material in blago, hitro in udobno, ob želenem času dostave na želeno lokacijo dostave. Uporabniki, ki so prilagojeni posameznim procesom v vašem podjetju, lahko svoje dele naročajo z vključitvijo ali brez vključitve nabavnega oddelka. Po potrebi ste vi in vaši zaposleni kadar koli deležni osebne podpore naše ekipe strokovnjakov za izdelke Conrad.
Ustvarjanje načrtov vzdrževanja in upoštevanje standardov pregledov, ki jih predpišejo proizvajalci, sta odgovorni nalogi. Koncentracija in poenostavitev postopkov naročanja prek sistema Conrad vam močno olajšata vsakodnevno delo.
Pri Conradu lahko izbirate med številnimi izdelki, ki so optimalno prilagojeni vašim potrebam, in močnimi blagovnimi znamkami s potrjenimi standardi kakovosti. Visoka razpoložljivost blaga in dobava neposredno na lokacijo obratovanja, kjer so deli potrebni, zagotavljata kratke dobavne roke in zmanjšujeta logistični napor v vašem podjetju. Stanje naročila lahko kadar koli in od koder koli preverite.
Nabava vaših delov v Conradu poteka nadzorovano in po želji z visoko stopnjo avtomatizacije. Z neposrednim naročanjem znani izdelki v nekaj sekundah pristanejo v vaši nakupovalni košarici. S pomočjo načrtovanih naročil in naročil na klic lahko dobave načrtujete vnaprej in v skladu s svojimi zahtevami. Z inteligentno nabavno rešitvijo Conrad Smart Procure lahko običajne nabavne procese v podjetju preslikate v elektronsko nakupovalno košarico.
Če vaši zaposleni uporabljajo lasten sistem za naročanje, vas zanima Conradova storitev eNaročanje. Conrad strankam B2B zagotavlja digitalne kataloge, prilagojene njihovim lastnim zahtevam.
Ne glede na to, katero možnost naročanja izberete: S Conradom kot poslovnim partnerjem zmanjšate napor za usklajevanje in stroške postopkov, povezanih z naročanjem blaga. Natančno se lahko držite svojih urnikov vzdrževanja in dolgoročno prihranite pri blagu.
Načrti vzdrževanja so dinamični
Proizvodne naprave, pripadajoča delovna oprema, delovne tekočine, vmesniki in komponente programske opreme se nenehno razvijajo. V skladu s tem proizvajalci tehnične opreme nenehno prilagajajo specifikacije za vzdrževanje svoje opreme tehničnim inovacijam ali spremenjenim sestavnim delom nadomestnih delov. Poskrbite, da spremenjene specifikacije proizvajalcev pravočasno vključite v svoje načrte vzdrževanja. Tudi sezname orodij in preglede obrabnih delov v tabelah vzdrževanja je treba prilagoditi trenutnim specifikacijam proizvajalca.
Vzdrževanje in načrtovanje vzdrževanja sta bistvena elementa za nemoteno delovanje. Zmanjša se število tveganih izpadov, za potrebna dela, naloge in ukrepe pa je na voljo obsežna dokumentacija. Ta dokumentacija je pomembna za načrtovanje potrebnega osebja, potrebnega časa in nabave potrebnih nadomestnih delov. Na ta način se lahko prihajajoča dela izvedejo pravočasno, ne da bi bistveno motili delovanje in funkcije podjetja.
Poleg tega imate vedno na voljo posodobljen pregled nad stroški vzdrževanja, ki nastanejo v rednih časovnih presledkih. Takoj prepoznate, če so stroški vzdrževanja stroja ali sistema zunaj običajnega obsega, in imate možnost reagirati, preden pride do eskalacije stroškov.